Klövjeväska

Har länge tänkt på att införskaffa en väska till Jax, dels för att framförallt få mer varierad träning, både för han och mig.. Nu när vi, eller rättare sagt 'jag', har kommit igång bra med fysträningen så känns det roligare att inte hålla på med samma träning hela tiden. Och under de senaste veckorna har jag känd av hur krävande och mycket energi en aussie har av att inte använda hjärnan så ofta som han har gjort tidigare under sommarhalvåret. 
 
"Heej matte! Du tar kort som vanligt ja!"
 
Dock, idag lastade jag väskan lite lätt med vatten och leksaker och gick en runda runt "stan". Fick tillfälle att testa väskan bättre så den satt bra och mellan promenaden stannade vi och körde ett litet rally-pass. Hela turen var awsome! - Bra mycket roligare att gå på promenad när han fick en "uppgift" utan att jag la mig i hela tiden och rallyträningen satt verkligen finfint när hunden var med mig till 100 procent hela vägen. 
 
 
Är verkligen överförtjust i klövjeväskan, märket Kurgo Wander Pack. Ett grövre material över ryggen, ergonomiskt formad, man kan spänna remmarna både under magen och över väskorna för att få bättre passning och belastning. Kan användas som en sele. Perfekt till Jax som kan dra ganska hårt i kopplet. Dock går det inte att ta av väskorna om man skulle vilja gå väldigt långa turer för att avbelasta. Men kan känna att det är bättre att ta av hela selen isf. Verkligen prisvärd. Det bästa är att Jax känner sig bekväm och är den snyggaste!
 
 

Kommentarer
Postat av: Natalie

Så fin Jax är! Och vad roligt att ni är så nöjda :) Vi har inte hunnit pröva någon väska ännu men jag förstår vad du menar med att "ge dem en uppgift" :) Svea tycker om att bära något i munnen, en vante eller så :)

Svar: Ja, men precis. Dom blir lite mer tröttare i huvudet :)
Michaela Persson

2015-01-26 @ 08:22:39
URL: http://naataali.blogg.se
Postat av: Elin och Billy

Åh vad mysigt att vara ute hela familjen =) Kul att klövjeväskan passade så bra!

2015-02-19 @ 21:16:06
URL: http://aktivaussie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0