Badkruka till badmonster

Det har varit två intensiva veckor med träning och åter träning.
Eftersom vi är inställda på att följa med till Viltspårspokalen som är om dryga tre veckor har vi minst gått två spår i veckan. Ena stunden har Jax varit hur duktig som helst till att inte ha tagit upp blodet alls... De senaste spåren har han varit ganska låg och bekymrad, speciellt när blodet har legat i en kort stund, när det har varit ganska färskt. Men och andra sidan släpper rädslan mer och mer ju längre han kommer in på spåret. Senaste återgången och vinklarna har han gjort hur snyggt som helst! Dock klurar jag ändå på om vi verkligen ska åka på kuppen eller inte... Jag vill ju inte kasta pengarna i sjön direkt. 
 
Mitt uppe i allt har vi tränat rally, som dårar är väl lite att ta i, men iaf varje dag till förra helgen då vi debuterade i nybörjar klassen med 94 poäng på hemmaplan. ASroligt hade vi!! En godkänd runda närmare titeln! Den 7:e är det dax igen i Karlstad.
 
 
Så den här veckan har vi bara varit och Jax har plaskat mycket i tjärn, simmat t.o.m! Vet att ni tycker att det inte är en stor grej, men för honom är det de. Han plaskar mer än vad han badar. Har jag kastat ut någon pinne tidigare har han bara tittat på mig, "menar du verkligen att jag ska hämta den?". Det var för några veckor sedan som han tog modet till att simma ut en bit och matte blev ju så klart överlycklig. Känslan att veta att han kan blöta ner sig ordentligt om det blir väldigt varmt i sommar. Ett plus är ju att han får träning på samma gång!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Erica

Så roligt att han upptäckt vattnet, håller med om att det både är bra träning och svalkande. Grattis till fint resultat förresten!

Svar: Ja, men visst vettu! Tack tack!
Michaela Persson

2014-05-25 @ 21:24:40
URL: http://www.senapshund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0