Träningstävling i rallyn

Ja, idag var det en riktigt rolig dag! Ett leende har strålat från kroppen hela dagen! Tyvärr inga dagsfärska bilder.
 
Hemma-klubben hade en skrivar-kurs i rallylydnaden och för att dom ska klara den så måste dom ha ett antal ekipage som tävlar i respektive klass - nybörjare och fortsättning. Det var inget seriöst med tävlingen. Vana som ovana fick komma, det var egentligen bara bra om man gjorde fel för då fick dom skriva mer.
 
Det var ett otroligt bra tillfälle för både för mig och Jax att träna på. Så jag skrev upp oss på nybörjare. Sedan hade mamma vägare förbi så jag passade på att fråga henne om jag kunde få låna Icey, för han tycker det är såååå kul! Han skriker nästan efter mig var gång han ser mig. Det händer alltid något när jag tittar förbi enligt honom. Då fick det bli två starter i nybörjare. 
 
 
Det var lite dåligt med folk som kom så vi lånade hundar av varandra för att få ihop tillräckligt med ekipage. Hihi, det var lite kul. Så jag fick äran att starta en nybörjare med en tollare, Mira. Hur söt som helst! Hon var otroligt lik Jax i lynnet, - älskade alla. Vi skrapade ihop 73 poäng tillsammans. Inte illa pinkat! 
 
Jax och jag har inte tränat rally på över två månader. Senast var vi inomhus... tror faktiskt vi aldrig har varit utomhus med en "tävling" så. Förra veckan var han även "sjuk", jättedålig i magen (magsjuka). Det var nära att jag ringde vet. för att boka en tid. Men det lugnade sig efter fjärde dagen, som tur var. Usch, det var inte roligt... Så han har inte fått träna något alls på två veckor. 
Vi klev in på banan och debuterade med hela 96 poäng! De ni!!! Åh, så kuul det var!! Lite bristande samarbete och nosningar. Domaren var ganska hård med att dömma för att kursdeltagarna skulle få skriva så mycket som möjligt. Fick kommentaren, "snygga vändningar" och det gör han verkligen.
 
 
Med Icey fick vi 89 poäng, inte illa det heller för att inte ha tränat något alls. Han är som ett litet ljus bredvid mig. Lilla pojken, eller gamling som han nu mera blir kallad. 
 
Sedan var det delade meningar om att det fattades ekipage i fortsättnings klassen. Fick frågan då om jag kunde starta Jax eller Icey. Javisst, båda två! Oj, vad ger jag mig in i, haha! Det var lättare sagt än gjort. Startade Icey först och gjorde bort mig på en skylt. Sedan hade han svårt för att gå på höger sida om mig. Men fasen va vi hade kul, fast med ynka 63 poäng!
 
 
Sist ut av alla under dagen kammade Jax hem, hör och häpna!, 99 poäng, i fortsättningen med enbart "sned" som avdrag!! Ohmy! Vi har bara tränat lite grunder på skyltarna i denna klass. Han fixade högersidan kanon och hoppet var jag lite beskymrad över då vi bara har hoppat en gång och det var i vintras. Men han fixade det! T.o.m "sitt, stå, gå runt (föraren går runt hunden)" och "sitt, stå, sitt". Ja, jag var så imponerad. Och vi blev faktiskt dagens finalist av alla som var med i fortsättningen. Ojoj! "Och du som tycker att han inte är redo för att starta i nybörjare!", sa svärmor som var med i kursen. Hehe, det handlar väl mer om hur modig man är själv att kliva in på banan. Nervös är man alltid!
 
Men vi ska allt fixa RLD N titeln innan sommaren är slut! 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin och Billy

Oj!! Vilka resultat! Ni kommer klara RLD N supersnabbt :D Kul att det gick så bra!

Svar: Ja, men visst vettu! Alltid blir man överraskad på något vis ;)
Michaela Persson

2014-03-31 @ 09:22:01
URL: http://aktivaussie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0