Hiking bälte och Hurtta

Som jag kanske har nämt förut, om att Jax brukar dra som ett monster när han går i koppel. Lat och dåligt tålamod är varför matte inte orkar ta tag i det. Dessutom är han mer lös än kopplad. Så har tidigare haft VGW-bälte på honom. Fungerade bra i början, nu har jag lagt undan den på hel tid då jag inte tycker att den gör något vettigt längre. 
Vanligt halsband är att bortse när vi har sällskap under promenaden. Vanlig sele är oxå att bortse då han får ännu mera kraft... Retreiverkoppel är det han har haft på sig mest nu de senaste gångerna. Men det är inte kul när allt brister och promenaden blir jobbig, psykiskt.
 
Efter mycket grubblande bestämde jag mig för att införskaffa en Hurtta Y-sele och ett Hiking bälte av märket Kennel med orange reflex. Men shit!! Nu vill jag gå ut på koppelpromenader hela tiden. Bältet är så sköööönt! Det går inte att beskriva med ord. Och det blir en bättre belastning på Jax oxå som kan ha sele på sig istället. Har nog aldrig gjort ett bättre val. 
 
Nackdelen är att han inte får sin "gå-fint-i-koppel-träning", men har alltid intalat mig själv att det kommer med åldern. Förhoppningsvis. 
 
 
Nu kan vi powerwalka med gott samvete! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin och Billy

Skönt med ett bälte! Jag har ett bälte från nonstop som ser ut som en trosa. Jättefult, men så skönt och praktiskt om man ska springa eller gå pw!

Svar: Jamenvisst! Rena drömmen nu!
Michaela Persson

2014-04-24 @ 06:55:04
URL: http://aktivaussie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0