Veterinär besök

De senaste dagarna har jag varit orolig för att Jax skulle ha haft någon ohyra. Men pressen släppte i morse när vi var till veterinären. Konstaterade att det inte var ohyra! Skönt! Utslagen var som "finnar" med lite bättre förklaring, då det kunde uppkomma på ställen som på nedre delen av bröstet och bak mot magen där huden på valpar framförallt, ibland inte kan "andas" ordentligt då det bildas veck. Bakterier trivs i varm och fuktig miljö, så antibakteriellt schampo ska göra susen!
 
Väntan på veterinären inne i väntrummet var ganska jobbigt för Jax, men framförallt nyttigt! Vi fick vänta ca 30 min över den bokade tiden, sammanlagt 45 min. Det var väldigt irriterande att vänta så länge, men med en hund som behöver lite passivitet gjorde det inget. Början av minuterna kunde han inte riktigt sitta still. Det var folk som passerade och hundar som pep, vilket gjorde att han blev ännu mer intresserad. Men efter 25 min la han sig ner och såklart belönade jag honom.
Han skötte sig utmärkt inne hos vetten när hon klämde och kände, gjorde väl inverkan av att han hade fått vara så lugn innan. Blev väldigt glad över att veta att han verkligen kan slappna av ordentligt.
 
Vet-vågen stannade på 13,5 kg.
 
Efter besöket åkte vi till skogen och mötte upp svärmor. Skulle hjälpa henne att lägga två elit spår i bruks. Jax fick följa med drygt 1,5 km runt lös i ett spår. Något han tyckte var super skoj!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0