Lite av allt

Ja, de här inlägget får handla om lite allt möjligt. Har inte haft tiden och orken att sitta framför datorn med bloggen...
 
I Torsdags var det sista tillfället av valpkursen. 5 ggr går fort på 5 veckor! Jax tycker det är så himla kul med kurs. Han lyser verkligen av lycka! Dock hade han inte gjort något spec dagen innan och förmiddagen spenderade han mest vilande. Så han var lite över tänd de första 45 minuterna. Men det var mycket störning den här gången då det var några som öste på med agility planen bredvid. Det var bara inte Jax som reagerade. Puh! Men nå väl, han fick ut sin extra energi tillslut och skötte sig fint resten av kvällen. Vi övade att inte dra i kopplet, som de gjorde förra veckan när jag inte kunde vara med. Martin fick gå med honom istället. Simpelt, drar hunden, stanna, släpp efter kopplet, gå. Ja, de finns hur många som helst knep. Sitt, stanna var också med från förra veckan. Dock fixade han det inte lika duktigt som då. Gå, fint bredvid, utmärkt koncentration! Han går så fint! Givetvis inkallning då springandes mellan alla 10 valpar från instruktören till oss. Fixade han galant! Tillsist skulle vi visa upp konsten som vi fick i uppgift första gången, - "snurra". Han snurrade på inför alla. Dock måste man ha lite gång i början då det inte riktigt sitter ordentligt. Han fick en favoritkompis också, en Jämthunds tik. Dom hittade varann snabbt! Hihi, kunde knappt slita dom ifrån varandra!
 

 
Vi har även hunnit med lite andra saker. Igår var Jax och Martin till hans mor där huset var fullt med kräfter! Hungriga människor på kräfter. Givetvis så jobbade jag, men jag fick mig lite sörpel jag med!
Jax fick leka med Peja, galna söta lilla Peja. Tillsammans röjde dom som apor i träd hörde jag. Han fick även lite träning att slappna av.
 
Tidigt i morse åkte jag ut till skogen för att lägga bruksspåret som snitslades tidigare i veckan. Halv sju var klockan och Jax bara tittade på mig som, "Gäääsp, ska du verkligen gå upp nu", sträckte på sig raklång halva kroppsdelen utanför sin säng. Jaha. Första gången jag fick gå upp själv. Skönt, för jag slapp att gå ut med honom så trött som jag var.
Blev en tur till mormor senare på dagen. Mamma skulle dit också med dogsen. Mormor åkte med henne i bilen för att hon hade varit hemifrån ett tag. Tidoptimist som mamma är anlände jag först som vanligt. Jaha, då var det bara att sätta sig på en stol och vänta in människorna. Jax fick sig lite passivitetsträning. Så det var ju bra!
Svampplockning blev det lite av också. Passade på med inkallning. Dock följer han med oss jättebra, så det är lite knepigt att tajma in rätt. Väl inne med mat och fika i magen fick han en stunds vila och gårdsträning med passivitet. Slutligen var vi ner till sjön och plaskade lite. Super inkallning även om Icey och Ollie går lite som dom vill på sidan av. Balansövningar på en stock med tre hundar kan bli att man får två huvuden till ett. Men så kul de tycker att det är!
 
Nu ska vi bara mysa framför film och ljus när hösten är som bäst!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0