Drag-monster

Häromdagen hämtade jag ut VGW-bältet som jag hade beställt till Jax. Han drar som en tok ibland. Alla som har gått med honom nämner det var gång... Trots att både jag och sambon gör "stanna-upp" träning med honom vid varje vistelse ute, gjort nu i två månader. Halsband utan stryp och vanlig sele är helt värdelöst. När han har varit som värst har jag använt selen ändå för att minimera trycket mot halsen.
 
Igår provade jag bältet och... det.. var som att gå på moln.. helt otroligt!! Han var betydligt mycket lugnare också. Nu kan jag äntligen slappna av och han behöver aldrig mer testa mitt dåliga tålamod, vilket kan gå över styr ibland... En mycket bra investering alltså! Värt alla pengar. Speciellt detta bälte som ska vara skonsamt mot hunden likaså.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0