Det är inte bara löven som faller...


... träningen börjar falla på plats! Jax har visat sig vara så duktig på sistone, med alla hundmöten, möte av folk då han har velat fram till precis ALLT innan.
Han har inte fått göra någonting nästan den här veckan för det har varit fullt upp med jobb. Idag på skogsrundan gjorde han mig riktigt stolt. Gjorde "hit" övningar under den lilla promenaden. Jax, han sprang och lekte för glatta livet. Överlycklig över att han var ute. Bakom trädena lite längre bort ser jag en människa komma ur tomma intet och jag ropar lugnt på Jax. Kopplar honom. Men han brydde sg inte alls om den svettiga personen som gick förbi. Wow! Lossade kopplet ganska snabbt när jag såg detta. Ja, det var ju detta jag ville åstadkomma!
Nästan hemma var det en hund vid våran trappuppgång som skulle upp på samma gång som oss. Jax ville väl hälsa men han lyssnade klockrent på mig flera gånger. Känns såååå skönt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0