6 månader

Igår gick vi i storstan tillsammans och hade det mysigt. Mest för att vi skulle få komma ut och att Jax skulle få sin miljöträning. Vi strosade omkring. Mötte hundar, hälsade på folk, hoppade upp på bänkar, gick förbi bilar, bussar som stängde och öppnade dörrarna, motorcyklar i full kaross. Det är nog inget som gör honom illa till mods.
Vi stannade och köpte mat och satte oss vid älven på gräset och gassade lite i solen. Så himla skönt var det.
 

Mot eftermiddagen åkte vi till min mamma för att äta god mat. Jax höll på med Ollie i vanlig ordning, slickar honom frenetiskt och Ollie bara står och låter. Ser rätt kul ut dock blir Jax väldigt upphetsad av det. Det var det jobbiga med hela kvällen. Men han slocknade tillslut på golvet en stund. Han har ganska svårt att slappna av när det rör sig hela tiden runt om. Har väl lite med rasen att göra i huvudtaget.
 
Idag gick vi med ut i skogen för en liten svamptur tillsammans med min allra bästa kompis. Hela turen gick bra. Tog med mig en liten flaska vatten till Jax för han röjer ganska rejält. Det var väldigt uppskattat. Han visste på en gång vad det gällde när jag tog fram den. 
Precis innan vi skulle kliva in i bilen hemåt ringde min mobil. Under tiden roade sig Jax i en bäck fullt med svart lera. Haha. Slutar så här näst intill var gång när vi är ute i skogen. Fick iaf tillfälle att bada honom rejält när vi kom hem, plus lite pälsvård på köpet.
 

I onsdags blev han 6 månader gammal. Vart tar all tiden vägen?! När jag tittar tillbaka på gamla bilder känns det knappt att han har varit så söt och liten. Dock börjar han bli allt mer stiligare och inte så valpig längre. 18.8 kg stannade vågen på förut och han är dryga 50 cm hög nu. Inte lång tid kvar innan han är färdig vuxen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0