November. Dyster tid. Men inte för Jax

Igår blev det en lång dag på det nya jobbet. Konstigt att göra dagar tycker jag, är ju ändå van vid kvällar och nätter. På så vis har det ju passa hur bra som helst för Jax då Martin och jag gick om varandra rätt bra. Men igår fick Jax vara hos "farmor" hela dagen. Han lever verkligen livet där borta, en gårdshund som han så gärna passar i. Man behöver inte vara orolig över att man har en jobbig hund när man kommer hem för han var helt slutkörd. Han brukar alltid vilja vara med precis över allt vart man än går i lägenheten. -Som svansen på katten. Det var rätt skönt att få några lugna stunder utan att ha en klängande hund efter sig! Hihi.
 

Mattes finaste! Han är otroligt duktig på att hålla sig till oss. Nog för att han är vallhund och ska vara sån. Men han gör det lilla extra när vi är nära civilisationen när han är får vara lös, trots att han är inne i tonåren.
Dock har jag märkt att han har "tappat" fattningen om "hit" lite nu när han har fått göra som han har velat i några dagars tid. Så på våran lilla utevistelse fick det bli "hit" övningar med en leksak för att trigga honom mer till att komma.
Han var tvungen att dra i en pinne först innan allvaret började! Haha.
 
 

För att få en liten uppgift gjorde jag tre omgångar Uppletande varav en misslyckades. Målet var dock att lämna leksaken till mig och inte använda ögona istället för nosen. Tyckte jag han lyckades väldigt bra med.
Han lämnar jättegärna grejer som han leker självmant med, dock inte på kommando lika bra.
 
 
Vad är inte det bästa med denna årstid...? Kan det inte vara allt vatten och lera på det?
 

Härligt rinnande bäck som jag inte tidigare har sett. Någon var väldigt fascinerad, vette tusan vad han försökte göra. Hihi!
 

Det var någon som inte ville följa med hem sen, som ville stanna ute en längre stund. Pajas är det vad han är!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0