Tokhundar!

Varit lite hundvakt åt mammas skiiiitkorvar, som dom brukar kallas. "Kärt barn (hund) har många namn". Mycket bad i sjön, även om inte sheltiesar är så förtjusta i att bli genomvåta. Men med lite taggande ord från mig går det alltid!
Tränade även inför inoff rallylydnadstävlingen som är den 8:e juni i Forshaga. Lite för skojs skull bara, för att se hur jag fungerar med lite nerviga fingrar och framförallt att Icey, som han vackert heter, ska få göra något kul.
 
Bilder nedan, Icey överst och Ollie nedan. Shetland sheepdog killar på 7 och 9 år som största delen av mitt liv har lärt mig allt mer om hur hundar fungerar, träning och vad jag själv är kapabel till osv. Det är dom som har fått mig att älska vallhundar och just att Australian shepherd blev min blivande livskamrat. Killen är snart välkommen hem, om ynka 3 dagar kvar!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0