Midsommar.

Ja, igår var det ju midsommar. Årets härligaste dag, om inte alla andra grillkvällar under sommaren är det också.
Tur med vädret i vanlig ordning när det gäller denna dagen. Om inte, så är man ju glad ändå. Bara för att man ska få jordgubbar till efterrätt! Okej, gäller väl allt folk också förstås!
 
Det blev lite koppelträning med lina för Jax på förmiddagen. Han är urusel på att gå i koppel, men det är ju alla valpar i början.
Efter någon timmas vila vart det lite "stadsträning" en stund i centrum medan Martin var in och handlade på affären innan det var dags att fara iväg till svärmor och svärfar.
 
Sill och potäter, jordappel som di säger här i värmlann, var första dukningen på bordet. Jax tog fullt ut sin energi på att springa omkring på gården, jätteroligt hade han förstås. Skönt att han får springa av sig ordentligt ibland, känns som han lyssnar mer på oss därefter när vi är hemma på gräsplätten då vi inte fullt ut kan "släppa" honom.
Han somnade till slut, tungt, bredvid oss ute. Hur bra som helst att han kan lägga sig så avslappnat.
Vi spelade kubb, åh evigheter sedan!, men för att höja självkänslan lite så slog jag ner två pinnar, två första slagen! Jax ville förstås vara med och beslagta pinnarna, så han hamnade fastbunden bredvid med ett gott tuggben. Han förstod först inte varför han satt fast, men lugnade snabbt ner sig och tittade på. Emellan kasten fick han kärlek av "göbbera" så det var ingen nöd inte, inte ens ett gnäll kom det ut.
 
Han var med resten av kvällen, lekte och sov. Även om han inte riktigt fick den sömn han får hemma så gick det jättebra och han behöll sitt glada jag hela kvällen.
 
En fästing som precis hade satt sig fick vi ta bort också, fy för dessa äckliga djur! Vad gör dom för nytta i världen?! Så ska titta lite på elektriska halsband på hundshopen på måndag. Behöver även köpa ett annat foder till honom, usch vad han fiser illa. Är inte riktigt förtjust i Carrier han äter nu. Precept plus är ett foder jag ska höra lite om, mycket bra tycker jag! Kan jag rekommendera till hundar som är känsliga i magen.
 
Vägde honom även igår, 5.2 kg. Ganska bra vikt. Många i kullen är lite tyngre har jag sett. Han har ju bra aptit på nästan allt så det ska nog inte vara någon fara.
 
Tyvärr tog jag inga kort igår fast jag hade med kameran...
 

... men en regnigt blöt busfrö från idag går inte att undvika!
 

Somnade i leksakslådan...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0