Folkhäng.

Ja, igår var det många glada ansikten som tog studenten här omkring. Syrran var ju en av dom. Fina Evelina, som jag nästan aldrig säger fullt ut. Tråkigt nog regnade det i stort sett hela dagen, innan vi skulle åka till farmor och farfar öste det verkligen ner bokstavligt talat. Den som var gladast i regnet var ju... ja ni kan väl gissa, ett busfrö vid namn Jax.
 
Det var också bokstavligt talat fullt hus där borta när vi väl skulle hugga in i smörgåstårtan och alla goda efterrätter. Kusiner på kusiner, och oj så fina dom var! Ollie och Icey var med, det gick hur bra som helst. Jax är redan efter två träffar accepterad i familjen. Till min förvåning, mammas också, ville Icey få igång Jax till att leka med honom ute på gräsmattan. Shelties är ju inte närgångna så när dom leker, blir mest "jaga mig"-lek. Väldigt kul upplevelse! Men det blev inte så mycket lek för Jax blev lite osäker när Icey satte igång och skällde lite, "kom igen!".
 
Jag hade förberett mig på att Jax skulle bli upphetsad av alla som var där att jag var tvungen att lugna ner honom mellan varven. För bäbisar kan ju bli lite "övertaggade". Men icke! Lugn som en filbunke hälsade han, lekte och hängde med på allt som hände. Det syns väl när han börjar blir trött, så han fick sova en stund i mormors famn. Han var väldigt förtjust i hennes stickade tröja.
 
 
Syrran och snutten ger varandra pussar :)
 
 
Mot eftermiddan blir det en sväng till svärmor (till kaninen). Ska försöka att ta lite mer färskare bilder.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0