Utställningsträning

I morse tog vi en lååång sovmorgon, så skönt. Vi la oss vid 23 igår ungefär, Jax somnande givetvis tidigare efter dagens aktivitet. Halv 7 gick jag ut med Jax och han fick mat. Vi la oss sedan igen till 11. Det var välbehövligt, dock har jag varit väldigt pigg på morgonen den senaste tiden även när jag har jobbat över under kvällarna på jobbet. Men för både mig och framförallt för Jax var det bra att sova lite extra. Han sover hyfsat bra under dagen ändå. Det är ungefär en timma som högst han sover mellan varven han busar.
 
Idag ska vi till Martins föräldrar. Dom ska åka på motorcykelsemester i England, bla hälsa på familjens uppfödare för Curlyn dom har. Medan dom är där i en dryg vecka ska jag och Martin ta hand om huset och djuren. Två katter, höns och min kanin. Ska bli mysigt faktiskt.
Ska även hjälpa Yvonne med att smörja in hönsens fötter, så Jax ska få vara med. Men vallning blir det nog inget av, då blir det nog kaos i hönsgårn, haha.
 
Det blev lite utställningsträning efter hans vila innan vi nu snart åker.
 
 
Jag har inte läst på så mycket om just korrekta linjer. Dock tycker jag han ser ut att ha bra linjer med dom få korten som blir bra. Svansläget får vi träna på längre fram när han blir större.
 
Jax fick sig en fin utställnings-pip-tränings-grej i present här om dagen. Vad dom kallas vet jag inte :P
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0