Stadsträning och bad

Tog en tur ner till den stora staden Karlstad tillsammans med bästa Stephanie med syster (Tack för en fin dag!). Passade på att träna bland bebyggelsen och folket medan damerna var inne och shoppade. Den här gången hade jag laddat skink-och-ost tuben som är väldigt populär. Smidigt när det inte kladdar i fickan heller. En äldre man frågade lite lustigt om Jax slickade på tuben, hehe. Jag måste använda tuben lite oftare, mycket bekvämare, han lyssnar bättre och träningen blir lättare.
Passivitetsträningen gick bra som vanligt. Det var några han ville fram till men lyssnade till mig jättebra. Dock kom det en maskot tiger när vi skulle gå tillbaka till bilen. Den vart han väldigt rädd för, så han kissade ner sig lite. Dock pratade jag i telefon samtidigt så jag ignorera hans rädsla. Hellre det än att uppmärksamma beteendet och det blir värre.
Efter stadens händelser åkte vi till badplatsen och vandringsleden, där det också var mycket folk. Han drog en aning. Så framöver får vi köra hårdträning med "gå fint i koppel". Detta var även första gången han fick gå så mycket i koppel.
 

 
Riktigt nöjd över bilburen också. Det börjar ta sig med grejer. Fick köpa lite hängare när jag ändå var i närheten av ikea. Det enda som fattas nu är ett trampskydd för bilen.
Negativa med bilen är att jag inte kan lämna billuckan öppen när den är låst. Har automatlås och egentligen bör man kunna låsa bilen och lämna luckan öppen. Men inte i detta fall. Har försökt att låsa manuellt, men låset har rosta ihop. Typiskt. Så antingen får jag lämna in bilen på lagning på låset eller nyckeln. Det ska alltid vara nått...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0