Sjön svalkar

30 grader under kvällskvisten idag, då vare dags för ett dopp i sjön. Den här gången åkte vi till sjö/tjärn där det är betydligt mycket varmare och grundare i vattnet, hur skönt som helst! Jag och Martin sprang ut och slängde oss, Jax stannade när han precis kom där vattnet nådde jämt över bringan och magen. Liten fegis är han trots att han har simmat två ggr. Tvekar gör han ju inte men tycker väl att det blir lite obehagligt när han inte når botten. Så han skällde lite på oss, "kom upp i stället!"
Nästa gång ska jag ta med mig något annat smaskigt än bara vanligt godis. Dock tror jag simmandet kommer släppa så småningom.
 
Han hälsade även på en förbipasserande Pittbull terrier hane. Jättesnäll, dock blev han lite obehaglig när han ville busa men hälsade vänligt mot varann istället. Många Jax-pussar fick han. Hihi.
 
Väl hemma fick han sig ett ordentligt bad. Så nu luktar han gott igen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0