4 månader och ringträning

Idag är Jax hela 4 månader, 16 veckor gammal. Herre-min-jesus vad tiden går! Det "firade" vi på klubben en stund. För Jax var det första gången och det gick väldigt bra. Dock var få där, men tillräckligt för första ringträningen vi skulle ha, svärmor och jag.
En obehaglig störning var ett par hundar som skällde i en bil. Det tyckte Jax inte var så speciellt roligt, dock släppte obehaget med lite lek och bus med husse och matte. Fick ett utmärkt tillfälle för tandvisning på Jax strax innan ringträningen, då en fd polis var där med sin gamla schäfer. Han var inte rädd för att han tittade och tog i munnen men en valp som har annat i tankarna är inte så hjälpsam. Hehe. Han fick en titt iaf.
Ringträningen med Finn gick hur bra som helst. Svärmor sprang med Finn både framför och bakom oss. Jax hade fullt fokus på mig. Dock innan jag fick in rätta knycken galopperade han lite, efter några steg sprang han jättefint. Uppställningen går väl an. Han står fint upp och man får ta på honom. Dock benställningen får både han och jag träna på så att han står korrekt. Siktar mest på att han ska stå stilla, ej sitta el annat, fullt fokus på mig. Snyggheten får komma sen.
Ytterligare tandvisning gjorde svärmor på honom, gick lite bättre. Så nu hedan efter så ska vi börja ta i munnen på honom varje dag. Funderar på om jag kan fixa några fingrar i mun under valpkursen som startar nästa vecka.
 
Klubben får vi besöka lite oftare, just för att vara i närheten av hundar. Han sköter sig nästan alltid galant, alltid glad, villig, tar allt med ro, social mot både hundar och människor.
Fick ett erbjudande om en människa som håller på med ringträningar lite då och då runt om stan. Drop in, 50:-. Inte så pjåkigt.
 
Uppställningen är inte den snyggaste, stolt är matte ändå över sin fina prins!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0