Ännu mer hundmöten

Japp, var på tävling idag igen med lillkillen. Dock var vi på hemmaplan i Forshaga så matte var lite medhjälpare ibland.
Trots att Jax inte fick vara med mig hela tiden utan fick sitta i bilen gick det väldigt bra ändå. Han bryr sig inte lika mycket om skällande hundar eller hundar som skäller på honom, vilket jag tycker är JÄTTESKÖNT. Han lyssnar på mig när jag ber honom, han är glad hela tiden, han kan hälsa på precis vem som helst.

Han fick vara mer passiv idag än igår då jag tränade lite kontaktövningar. Det märktes att han var lite tagen från igår men han blir aldrig stirrig som övertrötta valpar kan bli. Det enda lilla tecknet han visade på övertrötthet var att han började bita väldigt i kopplet och klängde mer på mig mot slutet av dagen. Han biter aldrig i kopplet annars eller blir "döv". Istället för att det inte skulle bli jobbigare för honom, även om han fortfarande var lugn, ringde jag sambon så fick han komma och hämta hem honom.
 
Är väldigt nöjd över att han svarar mycket starkt på att bli klappad/masserad på bröstet då han kan koppla av fortare och även kan lägga sig ner. Bra tips!!
 
Nu ska vi ta det lugnt resten av dagen. Det är ju ändå söndag! 
 

Kanske sussa i soffan igen som vi gjorde igår. Även matte blir trött ibland!
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin och Billy

Åh vad nyttigt att titta & passivitetsträna på tävlingar! Det är nog jättesmart inför framtiden =)

Svar: Verkligen! Mycket som händer då minsann :)
Michaela Persson

2013-08-22 @ 07:21:53
URL: http://aktivaussie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0