Hundspråket är viktigt

Måste nog bli lite bättre på att uppdatera bloggen ibland. En vecka har gått och jag har inte haft en stund ledig att sitta på fb ens. Helt otroligt!
 
Det har varit rätt saftigt mycket för Jax den här veckan, mest psykiskt. Han var med mig på arbetsintervju tidigare i veckan på mitt nya jobb. Han charmar alla min lilla snutt! - Han fick gå som han ville i lokalen och efter en stund kom han med en städprodukt som han hade hämtat i lagret. Hihi.
 
Ögonen ramlade ihop rätt fort den dagen då vi gick en promenad tillsammans med syrran och farbröderna Ollie och Icey efteråt. Och ja, vid den här årstiden kan man skita ner sig varje dag för man hittar altid smaskiga lerpölar nu för tiden... Det är som roligast när det är mer brunt i vattnet än klart.
 

Och så här slutar nästan alltid en dag när han är lös. Hehe, lilla pajas!
 
Nog är man spontan ibland, men en tripp ner till Ullared, 75 mil fram och tillbaka gör jag inte direkt om i första taget. Jax fick bli med eftersom jag bestämde mig i sista minuten. Vi sov över hos en kompis där Jax fick springa på en jättestor gård och fick lära sig lite hundspråk från två Curlysar. Super trevligt var det! Jag kan säga att det var någon som var väldigt trött när vi kom hem.
Dock var det inte förens på kvällen han verkligen kunde slappna av för min syster och vovvarna skulle sova hos oss. Det tog ju också psykiskt på honom, då han var han tvungen att vårda sitt beteende. Haha. Inte lätt att bo med andra.
 

Någon gång kan man skada sig väldigt illa så det är bäst att träna lite innan. Sötisen, han är så duktig. Låter mig göra det mesta. Med godis går det alltid!
Dock har han faktiskt ett pytte-sår strax bredvid dynan, som tur är, är det bara ytligt. Vild som han är när han springer lös är det nog mycket troligt att han har trampat på något. Inget han har ont av så vad jag kan se.
 
Idag har vi lite mys tillsammans. Man behöver lugn och ro ibland. Men frågan är om man verkligen får det...?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0