Energin i batterierna tar slut ibland

Denna vecka har varit ganska intensiv på sina håll. Någon gång ska väl allt det roliga ta ut sin rätt på den lilla energiknippen jag har!
 
Vi har gått promenader med svärmor och Finn några ggr. Ena dagen gjorde en god vän sällskap med sina två hundar, en Curly och en pudelblandning som Jax är ganska galen i. Hon är en av hundkompisarna han fick för första gången leka med. Jag kan säga att promenader med andra kan vara lite små jobbiga, går personen eller hunden i fråga längre fram drar han som jag vet inte vad, fast med VGW-bälte. Tror han glömmer bort sig ibland att det tar stopp. Haha. -Går de bakom håller han alltid ett öga bakåt och ska hela tiden vela fram och tillbaka. Så kul det är med tonårshundar ibland!!
Han sköter sig väldigt bra annars. Han har mer energi än vad man anar. Många skulle tro att gråa hårstrån skulle växa ut om man vet hur han egentligen är. Tro mig, det tycker jag fått ibland! Men han är ändå väldigt mild av sig om man tänker efter. Han sköter sig nästan alltid föör bra! För bra för att vara sant. Och jag är så nöjd!
 
Djuraffärer besöker man kanske lite för ofta än vad plånboken tillåter. Men det är ju alltid så underhållande och man kommer alltid ut med något i handen. Denna gång med en otålig hund som hade tråkigt av att matte stod och filosoferade bland halsbanden. Det blev tillslut ett blått halvstryp. Vem hade ana att det skulle bli i färgen blå! Hihi.
 
Sen har ju "göbben" här hemma fyllt 5 år från 30 (Så roligt att säga). Så det har varit lite firande med nästan hela familjen Magnusson. Och Jax kunde inte ha blivit mer gladare med så många folk att hälsa på här hemma. Han gick upp i extas och svärmor fick äran att lugna ner honom en aning.
Martins kusin och Jax hittade varandra rätt fort och höll på hela eftermiddagen de var där. När ytterdörren åkte igen från allt så slocknade Jax på nolltid och det var nog första gången jag har sett honom så trött. Hehe. Inte lätt att vara så omtyckt av så många på samma gång!
 
Så här såg fredagskvällen ut när det var några små som tyckte det var dags att säga grattis till sin pappa. Ja, Jax är väl lite smått avundsjuk på dom...
 

Idag gick vi dryga 7 km tillsammans med svärmor och Finn, husse var med också. Super skönt väder med strålande sol. Sådana här dagar kan man gå/vara ute hur mycket som helst! Tyvärr kunde jag bara knäppa detta kort då kameran bestämde sig för att batterierna var slut. Nåja.
 

Nu på kvällen hade vi ett litet ljusparty. Jax ville ju vara med en stund. Dock dröjde det inte länge tills ögona föll ihop. Han följer oss vanligtvis i varje fotsteg vi tar, men det kom inte ett ljud från hans sida. Ska man vara trött ska man vara det ordentligt.
 
På torsdag åker jag och sambon till London i fyra dagar så Jax ska få vara hos "farmor" då. Arvika utställningen är på lördag också. Jag ska hålla alla tummar för att det går bra när svärmor ska ställa honom.
Nu de ynka dagarna som är kvar ska vi nog bara ta det lugnt hemma. Välbehövlig vila.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0