Utflykt till Mariestad

Jaha, då var denna dagen slut och Jax sussar tungt på rygg mot soffan nedanför. Goshund.

Det har varit en upplevelserik dag på Mariestads klubb för både mig och Jax. Att bara gå förbi hundar utan att hälsa, lukta på nya dofter, sitta/ligga passiv och få massor av söta kommentarer av folk. Bilresan dit och hem tog 3 timmar sammanlagt och jag vet att han alltid sköter sig utmärkt i bilen, vilket han också gjorde. Förra veckan hoppade han in i våran bil självmant utan att jag gjorde något, "nämen oj, så du var så duktig". Han tycker verkligen om bilen.
Det märktes att klubben ofta hade Aussies där. Många som med säkerhet visste att Jax var den rasen. Roligt! Det var en kvinna som blev väldigt förtjust i Jax som såklart hade förkärlek till Aussien. Hon var tvungen att få sig en bild när han fick ett tillfälle att busa med en terrier lite snabbt. Mot hemgången upptäckte jag att hon hade kennel. Men minne som en ballong som man har minns jag inte riktigt vilken kennel. Något med Croft.
En annan dam som kom fram och hälsade trodde inte på att Jax var fyra månader med tanke på att han var så lugn. Hihi, den kommentaren memorerade jag ganska bra för han är ju bäst! ^_^
 
Banvandring. Finn "förbereder sig". Haha.
Med ganska mycket taggning inför starten var både hund och förare glada!
Jax fick sig en redig omgång av passivitet under hela dagen. Att bara få titta och framförallt lyssna på matte i samma veva fixade han galant. Vi övade på namnkontakt och "gå fint i koppel", suverän koncentration på mig när jag väl bad honom om en uppgift. Så stolt!!!
 
"Lydnad är skit, men lägger man till rally är det skoj", tänker Finn som samarbetade jättebra med Yvonne. De samlade ihop hela 86 poäng! Han har haft vattenexem. Synd för bilden, men jag tyckte den hade starka talande ord!!
 
 Och så här trött blir man under dagens gång. Mattes plutt <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0