Lära sig ett å annat

Ibland är det inte bara Jax som behöver lära sig och friska upp minnet.
Har fått lite nyttig öron-"lektion" av en av valpköparna i Jax kull. Super snäll och duktig människa som jag tror är stolt ägare till Rock och Ozzy. Superfina killar! Utställningen som är nu den sista augusti ska Jax konkurrera mot sin bror. Spännande, spännande!
 
Har inte varit så medveten innan att Jax öron är på väg att ställa sig lite halvt. Nog vet jag att han inte kommer få helt stående, men liggande öron är finast. Finns lite knep att göra -limma, häftmassa eller tejpa på olika vis. Eftersom jag är lite feg av mig valde jag tejpen, då jag är rädd att förstöra hans päls med lim då jag inte är van detta. Jag får helt enkelt prova mig fram. Vet också att han inte kommer få helt liggande heller, vilket är synd. Men såklart är han fortfarande finast i världen!
 

Tanken är att få ner öronen en aning mer. Han har redan nu högt ansatta veck och höger står mer än vad de andra gör. Det återstår att se!
 
Har även köpt Vom & Hundemat som tillägg på torrfodret. Ska börja med ca 50g en gång om dagen. Vill ha nått mer köttigt till honom och han behöver även (fortfaranade) lägga på sig några gram... Valpar behöver ju ändå mer näring än en vuxen. Vi får se vad som händer.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0