Karlstad centrum

Vaknade upp ur koman från nattens pass på jobbet när sambon ringde klockan 13 ungefär. Blev lite förvånad över att Jax inte hade väckt mig tidigare när vi la oss tillsammans vid halv sju i morse. Det är så himla skönt att han kan sova vidare istället för, "Ja, nu är klockan 06, nu ska vi gå upp och ha kul hela förmiddagen!". Det beror nog mycket på att jag och sambon jobbar så olika, framförallt jag då jag ofta jobbar kvällar och nätter. 
 
När maten var i magen åkte vi in till stan där vi mötte upp Martins brors fru och deras Husky, Peja, en stund för att bl.a. vistas i den stressiga miljön. Ojoj, den här gången var båda glada att se varandra, hur roligt som helst. Förra mötet med henne för en månad sedan ungefär tyckte Peja att han var lite obehaglig. Båda började att leka med varann. Mest Jax som var överlycklig över att det var någon han kunde klänga och sätta tänderna i. Förövrigt var han jätteduktig med allt som hände runt om. Bussar och folk i mängder, konstiga ljud. Han hade mest fokus på Peja som är 110% säker på stadens aktiviteter då dom bor mitt i staden. Mycket bra lärare för Jax, är halva jobbet gjort för mig.
 
Fick lite chanser att träna på våran hemläxa med att få kontakt i kopplet också.
 
 
Åkte och jobbade igen nu på kvällskvisten. När jag precis hade kommit hem väntade Martin och Jax på mig med glada skutt. För att han inte skulle hoppa eller bita gav jag honom min plånbok och han satt stolt och höll den så fint. Inget tugg alls. Han bar den ända in till trapphuset. Gullhund.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: yvonne

Som sagt en riktig apportör!!!

2013-08-14 @ 22:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0