Vatten med i spåret

Här om dagen fick jag hem vätskebältet (32 cl) och träningsbyxorna från Engelsons. Supernöjd, som vanligt!
Bältet är tänkt åt Jax (och mig själv), att vi ska ha med oss det i skogen när vi spårar. Har börjat lära honom att stanna upp ibland för att få honom att dricka mellan varven när jag ser att han börjar bli trött. Han kvicknar till väldigt snabbt, blir lixom "klar" i huvudet igen.
Träningskläder får man ju heller aldrig nog av. Ursnygga byxor och linnet till kommer om några veckor. Nu ska vi ut och motionera!
 
 
Idag har vi varit ute i solen heeeela dagen! Har man ett jobb där man är inne i stort sett hela tiden så får man passa på att suga in så mycket frisk luft som möjligt när man har chansen. Det har varit så härligt. Jax har fått roa sig bäst han ha velat.
 
Vårat lilla spåruppehåll har gett resultat oxå. Han fick ett blodspår på ca 300-400 meter med en vinkel, en återgång och ett bloduppehåll, på en liggtid på drygt fyra timmar. Hela spåret i sig gjorde han jättebra. Dock velade han runt lite vid vinkeln, men jag väntade ut honom. Återgången tog han hur snyggt som helst! Innan bloduppehållet släppte jag linan för det var så snårigt och Jax pinade iväg så jag stannade honom. Han stannade upp mitt i uppehållet och på mitt kommando tog han upp det som inget. Ibland är jag bra stolt!
 
Vi hann med att träna lite rally oxå när vi ändå var igång. Det sitter ganska bra faktiskt. Det är sitt vid min sida som blir aningen sned när han kommer runt bakom mig. Och allt hänger ju på min handföring. Han är känslig den killen. Nästa helg gäller det igen! Skoj, skoj!!
 
Underbara snusläppen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0