Hoppsan...

... Och där fick Jax sina första bokstäver i stamtavlan, - RLD N! Hur häftigt är inte det?! 
 
Rallylydnad kanske ser oerhört lätt ut. Men det är det absolut inte. Det ligger lika mycket jobb i detta som med vanlig lydnad eller annan sport. Tjoa, klappa i händerna och prata så mycket du vill, - det är vad jag kallar samarbete. 
 
Vi gjorde en uuursnygg runda tillsammans och denna gång var inte banan lätt, många vänstersvängar, mycket sitt, blandat med ligg och stå. En riktigt rolig bana! Vad är inte ett pris utan utmaning! Tyvärr, blev inte rundan filmad. Men jag kan berätta att vi skrapade ihop 99 poäng av dessa 100 möjliga! Damn! Ett poäng ifrån fullpott! Men åh, vad jag är stolt, vet ni säkert, hihi, över denna hund jag har! Ett avdrag för en nosning på hela banan och ändå hade han fullt fokus på mig hela tiden. Dock fick jag kämpa en aning vid svängarna ibland men jag behåll lugnet från nervositeten och han höll öga på mina rörelser. 
 
Gräddet på moset när vi klev fram för att hämta protokollet och vårat andra pris på pallen fick vi en rosett. Jättekul! Det är inte många som ger ut sådana priser i rallyn, än. Och det passade så bra att avsluta nybörjarklassen med ett fint pris. Fortsättningsklassen kommer bli awsome!
 
 
Bjuder på en alldeless underbaaaar och galen dag på ön som vi hade igår. Det är synd att sådana dagar inte varar för evigt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0