Flytväst

Herregud, vad jag har tjatat om det här med flytväst. Tänker jag efter och hör mig själv så skulle jag bli galen, haha! Har kollat runt mycket på olika västar, vad som känns bäst. Menar inte att Jax är dålig på att simma, tvärtom. Han är en jätteduktig badanka. Åh vad han simmar! Han simmar å simmar, å simmar...
Tanken på vad flytvästen skulle fylla för funktion var att den skulle underlätta för honom när han är med oss när vi badar, när han ska apportera så att han kan simma längre sträckor. Så som han härjar i vattnet är jag rädd för att han ska få kramp. För han är verkligen inte lugn... Inte "Labrador-galen", som bara häver sig i så fort dom ser vatten... Det händer bara när vi plaskar som barn själva. 
Vi åker mycket båt oxå. Även om det är så stillsamt som möjligt, så kan dom ju få för sig saker. Och visst är det viktigare att hunden har flytväst men inte en själv, eller?! 
 
Nåja, vi hittade en passande flytväst på XXL faktiskt. Märket Creston. Mycket läcker färg, ordentlig väst som går under magen oxå, mindre och smidigare passform. Jag är oerhört nöjd över den. Tack vare servicen vi fick i affären. Supertrevlig kille som visste vad han paratde om för han hade en likadan till sin Jämte. Det är verkligen roligt med folk som kan sin sak! Dock tyckte jag egentligen att det skulle ha varit en storlek mellan S och M för att Jax är aningen för bred runt bröstet för att man ska kunna fästa själva västen runt utan att behöva använda remmarna. 
Det märktes på Jax att han var bekväm i den och kände sig säkrare när han simmade med oss. Han brukar annars simma ut till oss och tillbaka. Men nu simmade han en lång stund med oss ute på djupt vatten. 
 
Igår invigde vi västen med en båttur ner till ön igen. Denna gången var han oerhört exalterad av att kliva i båten när vi skulle åka iväg. Riktig sjöhund, hihi! Efter en heldag med brända axlar och ett sandigt odjur så var det någon som verkligen tvingade sig till att sitta upp och sova (vinglade till ibland, "hoppsan va ni där"). Aussien må vara outtröttlig. Men när det bjuds på sådana här tillfällen gäller det att njuuta och känna sig lycklig till mods! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin och Billy

Det är nog smart att ha flytväst, snygg blev han iaf! Sista bilden var ju jättegullig :D

2014-07-22 @ 07:28:04
URL: http://aktivaussie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0