Spårning, godkänt

Bloggar lite sent om detta, men Jax var så himla duktig. - Det måste ju skrivas ner!
 
I förrgår kände vi (jag och svärmor, som har stor erfarenhet inom detta då hon är domare och hjälper mig såå himla mycket) att Jax äntligen var redo för ett full långt blodspår, 600 meter med två vinklar och ett bloduppehåll. Han har gått riktigt bra de senaste gångerna och tar blodet jättebra. Markerar tydligt och jag kan läsa honom väldigt bra. Lite därför vi har kommit så långt på så kort tid tror jag. Han har enbart spårat efter rådjur, denna gång fick han gå på älg. Mycket spännande var det! 
 
Starten tog han jättebra utan att jag behövde visa honom. Svärmor la t.o.m starten i en ruta och han höll sig faktiskt innanför. Men klumpig som jag är lyckades jag trassla in linan runt en förbaskad kvist. Så jag förstörde hans fina start. Väl upptrasslat gick han på spåret lika bra som innan. Puh!  Han gick nästintill på spåret hela tiden. Dock tyckte svärmor att han gick lite för fort fram så jag fick hålla emot. Och han drar j*vlar i mig hårt. Haha! 
Första vinkeln genade han en aning. Men han tog den helt ok. Efter halva sträckan låg spåret i snö någon meter, då spårar han jättenoga. Då syntes det verkligen att han spårade blodet och inte människospåret, vilket gladde mig väldigt mycket! Även under bloduppehållet syntes det tydligt när han letade efter blodet. Han korsade lite, men gick på spåret bra sen igen. Duktig pojke!! Det var första gången han hade ett uppehåll. Sista vinkeln tog han jättebra och mot slutet var tempot kanon men han genade fram till klöven. Såg på honom att han tvekade första sekunden fram till det men han tog den med glädje. 
 
 
 
Ruskigt bra spår. Det var så roligt! Svärmor tyckte att han var klart godkänd på detta om det hade varit ett prov. Han var redo och starta ett anlag, är det oxå för den delen. Så vi ska satsa på ett prov nästa helg, givetvis med en annan domare. För min del vill jag inte att det ska vara för lätt med en närstående domare. Vill ha lite utmaning, på spåret oxå. Det känns bättre att få feedback då. Vi ska iaf minst gå två träningspår till innan det är dags. Iiiiiih, roligt!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maritha

Jag har sagt det förut och jag säger det igen
Jag är så stolt över er o du är så jäkla duktig!!
Ni kommer att klara det galant!

Svar: Åh dina ord motiverar verkligen! Vi är så taggade!
Michaela Persson

2014-02-28 @ 18:27:20
URL: http://bellagotto.se
Postat av: Elin och Billy

Gud så roligt! Vad duktiga ni är :D Lycka till på anlagsprovet!

Svar: Tack ska ni ha! :D
Michaela Persson

2014-03-03 @ 16:37:26
URL: http://aktivaussie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0