Örebro läns kennelklubb, utställning

Fartfylld, nervös, super-härlig och -rolig helg!
 
Pirret i magen är nog bland det jobbigaste som finns. Samtidigt är det en underbar känsla som fylls när momentet är över.
Lördagens utställning blev bättre än förväntat, även om jag var hur nervös som helst inne i ringen! Jag var inte mer förvirrad än vanligt, en smula bra kanske! Hihi. Men det finns alltid något att träna mer på, finslipa. Det är absolut inte något som är lätt även om det ser så ut när man springer och ställer hunden. Dock är jag väldigt nöjd över resultatet ändå, framförallt kritiken!
Jax syster, Lundens Bellagotto Angel´s Aska, "Aska" som Maritha (min uppfödare) visade upp blev 1:a bästa valp, Hp, BIR och BIS-1. Stort grattis säger jag igen! Super kul! Aska var som ett litet sött ljus och så otroligt fin!
 
Broder, Lundens Bellagotto Angel´s Rock, "Rock" som ägs och ställdes av Brigitte blev 1:a bästa valp, Hp och BIM. Snygg så!
 
Lilla Jax blev 2:a bästa valp med Hp. Inte dumt det heller må jag säga! För att vara första gången för både han och mig. Otroligt fint springer han.
 
Domarutlåtande:
"5 månader hanvalp. Utmärkt huvud och uttryck. Bra hals, rygg och kors. Utmärkt bröstkorg med märkbart förbröst. Härlig benstomme. Bra ben och tassar. Utmärkt päls och färg. Rör sig mycket. Bra. Trevligt temperament."
 
Efter att Jax och Rock hade sprungit i ringen fick de busa av sig lite. Har nog aldrig sett två hundar som tyckt om varandra så mycket som dom två gjorde. Ren syskonkärlek! Jättekul och det ska göras om!!
 

Jax och Rock tävlar mot varandra! Roligt nog var jag och Jax först ut i ring 1 av alla hundar. Ska det vara ordentlig press redan från början! Hihi.
 

Söta Aska när hon blev BIR.
 
 
Gruppbild på alla tre. Bröderna bus hade lite svårt att stå still. Haha!
 

Maritha och Aska inför BIS finalen.
 
 
Spännande slut med en väldigt glad Maritha!!
 
Och tack Stephanie och Alex för en rolig lördags kväll med god mat, mycket skratt och gråt!!
 
 

Kommentarer
Postat av: maritha söderlund

Hej
Det var så roligt att träffas och se vad fin killen är. Fortsätt så här det kommer att gå strålande för er i fortsättningen!!

2013-09-01 @ 19:21:49
URL: http://www.bellagotto.se
Postat av: Elin och Billy

Åh vad roligt! Vad fina de är allihopa :D Kul att träffa syskonen!

Svar: Ja visst är dom! Kul att se likheter mellan dom :)
Michaela Persson

2013-09-01 @ 21:05:07
URL: http://aktivaussie.se
Postat av: Emilie, Cleo och Vix

Åh vad roligt att det gick så bra :) Grattis!

Svar: Tack tack! :D
Michaela Persson

2013-09-02 @ 14:55:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0