Glada hundmänniskor

Idag har jag varit på klubben i stort sett hela dan som medhjälpare på rallylydnadstävlingen med 62 startande. Asskoj! Många trevliga hundmänniskor med grymt duktiga hundar. Dock fick Jax stanna hemma med sambon under tiden. Han fick sig en ny kompis i form av två ben, Martins "boyfriend" som jag kallar hans kompis. "Vad har ni gjort med hunden som är så lugn", sa jag direkt när jag klev innanför dörren. "Vi har lekt lite" *Stort leende*. Positivt att han kan leka med andra utan att bli alldeless galen, för han hade skött sig bra tydligen. Skönt, slapp jag göra något när jag kom hem!
 
Ja, i morgon är det utställning. Ska bli kul! Den andre aussien som ska vara med träffade jag idag på tävlingen, en Easy! Asfin kille som bor i Torsby.
Känner att våran stå-träning börjar lägga sig lite nu både för mig och Jax. Men jag måste bli bättre på att titta på domaren... Men det kommer väl så småningom när vi känner oss säkrare. Nybadad är han iaf, Nyklippta klor och trimmade tassar. Svansen trimmade jag en aning förra veckan, tyckte det blev hyfsat bra för att vara första gången jag trimmar rasen. Trimmar annars mammas shelties och jag tycker faktiskt det är riktigt kul att frisera. Kanske ska bli hundfrisör?...
 
Nu ska jag (vi) inta ett välförtjänt mysigt soffläge!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0