Debuterar

Ojoj, vilken dag! Trots att mitt tunga huvud ville ligga kvar på kudden i morse blev det en pirrig start på dagen som slutade jättebra!!
 
Ensam i klassen blev vi BIR med Hp! Supernöjd ändå. Dock var Jax väldigt glad idag i ringen, men hellre det än en som tycker det är obehagligt. Velig som vanligt är man ju i alla situationer men Jax skötte sig utmärkt på alla sätt. I gruppen skulle vi vara tre st, men det blev bara jag och en schäfer. Schäfern fick han springa efter. Men det var inte många sinnen som ville till den. Så det var jag nästan mest stolt över.
Domare är som domare och riktar in sig på en favorit, tyvärr. Kände inte som vi räckte tillräckligt för henne trots att hon drog kommentaren att han såg riktigt fin ut när hon delade ut rosetten. Blev BIG-2. Även Easy-hanen blev BIG-3 av fem och såg jättefin ut som helst! Även ägaren till honom tyckte att det märktes att domaren inte var så förtjust i rasen. Kan mycket väl vara att domaren inte kan med rasen heller. Det var ju ändå inoff. Men, men. Är nöjd att jag fick vara med i ringen två ggr!  
 
Kritiken fick jag lika bra som i Örebro
"Trevlig hanvalp. Maskulint huvud och uttryck. Bett i fällning. Lite trång i underkäke idag. Utmärkt hals. Bra bröstkorg. Bra benstomme. Rör sig väl. Lite glad svans. Bra päls. Trevlig mentalitet."
Eftersom han byter tänder fick han dessa kommentarer. Han var som sagt väldigt glad i ringen. Men jag tror ingen aussie har svansen nere när de springer runt. Stubb-svansar står egentligen också upp vid språng (dock visas det inte samma som med lång). Så jag tycker den kommentaren är lite missvisande. Dock kanske han hade den högre än vad han brukar, inte vet jag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0