"Se vilken fin leksak jag har fått"

Det har blivit lite blandad träning i veckan.
-En dag hade jag gjort pannkakor och såklart måste ju Jax få sig en bit. För skojs skull försökte jag med tricket "tass". Mjora, det satt på 10 min. Nu gör han den näst intill var gång jag ber honom om nått. Som när jag skulle ha "ligg" övning med honom. "Åååh, jag kan göra allt på samma gång, matte", han sitter, sedan snurrar han, sedan kom tassen och tillsist uppfatta han att han skulle ligga ner. Haha. Det är nog freestyle vi ska satsa på ;)
 
Under några promenader tidigare har jag bett Jax att "hitta" och lämna leksaker till mig då jag har hållt i honom och slängt leksaken en bit in och släppt honom. Häromdagen fick jag ett tillfälle då svärmor kunde hålla honom medan jag gick in i skogen med leksaken. Gick tillbaka till Jax, visade rätt position och skickade iväg honom. Dock använde han ögonen mer än nosen men han hittade leksaken och lämnade den hos mig. Iiih, stolt jag blev då!
 

Ja, så här intresserad kan man vara av en plastlåda... hade först en tyglåda som gick i delar tillslut. "En plastlåda måste ändå hålla rätt länge som leksakslåda?" Nja, jag vet inte om det stämde riktigt. Så igår var vi iväg till Ikea för att köpa en ny. Under tiden fick han lite miljöträning bland folk och en stunds passivitetsträning. Dock blev den inte så lyckad för det blåste runt löv hela tiden så han hade fullt upp med det. Men det blev iaf inget gnäll som det kan komma när han har tråkigt.
Han är så charmig när vi är i stan runt folk. Han trivs jättebra. Den här gången fick han en liten publik när han försökte leka med en ballong som virvlade runt utanför butiken. Många som drar på smilet!
 
Därefter åkte vi och hälsade på Martins bror och fru i deras nybyggda hus. Så himla fint är det, men dyrt. Men vad gör man inte för att bo i drömhuset. Iaf. Sandra och jag tog en hundpromenad till godisaffären och jag kan säga att det är inte lätt att gå bredvid någon annan hund som Jax är stormförtjust i. Så det var en jättebra träning. Passivitet utanför affären fick han också.
Vissa dagar blir inte alltid som man har tänkt sig, men de blir oftast mycket bättre.
 
Att gå in i en djuraffär är inte alltid bra för plånboken. Denna gång fick jag sug efter en leksak som jag fastnade för direkt när jag klev in. Den blev till användning också!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0