Underbara hund!

Tänkte blogga lite igår om dagens rabalder, men jag tror vi alla var lite slitna på kvällen.
-Lillkillen sov för det mesta, från natten till förmiddagen och eftermiddagen, givetvis med bus, mat och behovstunder emellanåt. På förmiddagen var husse hemma med Jax medan jag var på klubben med mamma och hundarna för att prestera på inoff tävlingen i rallylydnad. Gick NB med Icey och resulterade en 5:e plats av 23 tävlande med hela 87 poäng. Det var allra första "tävlingen" för både mig och Icey, som förövrigt inte har tränat så himla mycket, så jag var riktigt stolt över honom.
Mamma fick dessutom upp gnistan igen för agilityn, som hon inte har kört sedan kanske 5 år tillbaka. Hon har tränat och tävlat ganska mycket med den äldre Ollie, men har haft det ganska jobbigt den senaste tiden. Så det har varit jag som har tränat hundarna för att dom ska ha fått nått att göra. Dessutom tycker jag det är himla kul när djuren har det bra.
 
Mot senare på eftermiddagen åkte vi hem till svärmor och svärfar för lite tacos och för att Jax skulle få springa av sig lite på deras stora fina gård. Tog inte lång stund innan han kände sig hemma och rusade runt som en galning. Samtidigt som han är glad av bus är han ändå väldigt lugn och slappnar av lätt. Vilket jag är hemskt nöjd över!!
Svärmor har höns, som han tittade på. Men brydde sig inte så värst, inga konstigheten de inte! Två hundvana katter har hon också som åmar sig som sillar på stenplattorna. Jax var nyfiken, tittade underligt. Han gick inte nära och hade fin respekt för dom. Underbart, vill inte ha några söndertrasade ögon inte. Min kanin på 8 år som är där för "sommarbete" hälsade han också på, lite mer spännande när jag höll kaninen i famnen. Han nafsade lite mjuk, sedan var de bra. Tror han kommer bli en bra djurkompis! Stolt matte!
Sist innan vi åkte hem för ordentlig vila, passade jag på att bada honom. Det var mindre kul kan jag lova. Men det är bara att öva.
 
I natt var det första gången han sov själv på golvet. Har sovit bredvid honom innan, då han har lagt sig ner på en gång och sovit. Han sover i sin egen säng, kompostgaller runt för att han fortare ska förstå att när vi släcker och lägger oss för att sova så ska vi sova. Dörren är även stängd in till rummet. Känner jag att han somnar utan att böka omkring tar jag bort kompostgallren.
 
Blir en hyfsad lugn dag idag. Vi ska klippa lite klor och blir det finare väder så går vi ut och bara är.
Tyvärr har syrran lånat min kamera till studenten, så det kommer bli lite dåligt med bilder framöver.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0