Glad dag!

Härligt soligt väder på en härligt go dag.
Sambon, jag och Jax åkte ner till stan (Karlstad) i förmiddags efter att Jax hade fått sin busstund och vila. Jag tränade även att borsta honom lite, kan säga att min tumme värkte efter all godis han försökte ta ur min andra hand som muta. 
Vi tog den lilla bilen idag då hundburen som Martins far gör i ordning till oss inte riktigt är färdig än till kombin. Så han fick sitta i baksätet, hur duktig som helst. Han börjar bli bilvan och lägger sig ner så fint. Sover gott gör han också när bilen rullar. Vi svängde förbi ikea på vägen, så han fick lite koppelträning med husse så länge.
Åkte vidare till Martins morfar som för stunden var ensam. Han bor på 7:e våningen, så Jax fick åka hiss för första gången. Inga problem i vanlig ordning! Den hunden är verkligen inte rädd för nått. Underbara Maritha som har gett mig detta underbara lilla livet!!
Det var Stadslopp i Karlstad idag, som jag hade förträngt. Mamma sa att hon skulle vara med, hoppas det har gått bra. Loppet utfördes strax utanför, förbi lägenheten där vi var och det var musik, folk och rörelser. Bussförbindelser är det utanför också, så det var mycket för Jax att ta in. Han var lugn som vanligt, det enda var att han ville hälsa på folk som vi passerade.
 
På hemvägen var vi tvungna att svänga förbi svärmor till kaninen då hon är bortrest under helgen på viltspårskupp. Nästa år hoppas jag att det är jag och Jaxen som tävlar!
Hade tänkt att jag skulle ha vägt honom där men som vanligt är mitt minne kort. Skulle vara lite roligt att veta hur han växer framöver. Det får helt enkelt bli någon annan dag när hjärncellerna vill sammarbeta bättre... eller om jag köper mig en bra våg själv.
 
Ikväll tänkte jag flytta lite på kompostgallren han har runt sin säng så han får en lite större yta på natten. Han sover så bra nu och han vet på en gång när vi går in till sovrummet att vi ska sova. Han somnar t.o.m före oss, lilla snutten!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0