Duuuktii killee..

Igår hände det mycket nyttiga grejer på 9 veckors dagen.
Duktiga killen sov 7 timmar oavbrutet natten igenom, likaså denna. Givetvis sov han mer utöver detta. Dock välbehövligt då vi skulle ta en biltur till svärmor, för jag skulle hjälpa henne och en god vän från jobbet med en budföring. Självklart fick killen inte följa med till klubben, som bara ligger 2km därifrån, så han fick stanna hemma med Finn. Världens snällaste Curly kille men envis så det sjunger om det. - Mamm-sjuk förstås. Jax var inte orolig ett dugg över att vi hade åkt iväg en stund, han hade ju lekt av sig en massa innan så han skulle vara trött. Sovit hade han dock gjort, skönt. Känner igen hans "trötta" utseende när han precis har vaknat.
 
Det var inte riktigt meningen att dagen igår skulle bli så lång för honom. Men jag följde med till skogen för att träna att "bara vara", när resten av gänget gick viltspår. Vi hälsade på människor, två äldre damer som kom gående tyckte han var så söt. Han fick även smaka igen på en klöv, herregud vad galen han är i dessa. Helt otroligt. Jag fick åter igen ta den från honom, det enda var att han försökte springa ifrån mig med den. Sa till honom, för jag vill inte att han ska bli alldeless tokig, då släppte han.
Jag gick med i ett av spåren, det var ganska torrt i skogen så hundarna hade det lite svårt att följa blodet. Så det tog väl runt 20 min. Under den stunden fick Jax låna Finn´s hundbur att sova i, han hade slocknat på en gång efter att jag hade gått. Så skönt att han kan slappna av soppas ordentligt och att han inte skriker efter mig, än!
 
Under dagen fick jag även ett tillfälle att träna honom i koppel + inkallning med rösten när en av hundarna tränade lite lydnad vid sidan av. Jätteduktig kille, lyssnade på mig jättebra och han fick inte lika mycket panik över kopplet som innan. Man behöver ju inte hälsa på alla heller utan man kan sitta bredvid och titta på.
 
Idag blir det vila fram till vi ska till farmor och farfar för fira syrran på studenten. Inviga med att Jax alltid kommer få korv när vi kommer dit, hihi. Ollie och Icey vet på en gång när de hoppar ur bilen och springer över tomten för att så fort som möjligt få korven. Är korven lite sen och farmor sitter i tv-rummet lägger de huvudet i hennes knä (framförallt Icey) till att hon går till köket. Bortskämda hundar! Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0