Den glada uppför sig

Ibland går tiden för fort... På måndag är det dags för jobb igen och jag har haft mina tre veckor lediga. Dock har jag en vecka kvar i mitten av Juli tillsammans med Martin. Då hoppas jag att vi kan ta årets första båttur till ön vi brukar bada vid i Klarälven/Lusten.
 
Det har blivit lite aktiviteter för Jax dom senaste dagarna.
Var hundvakt en stund åt mamma, då tog jag Jax under armen och de andra två tokarna och gick till en liten skog. Mötte ett äldre par på vägen och kvinnan tittade lite chockat över att jag gick med två i koppel och bar en. Hihi, liten rolig syn från mitt perspektiv. Senare mot kvällen blev det en promenad till en badplats på drygt 3 km med mamma och dogsen, självfallet bar jag Jax hela vägen dock med lite stopp då drygt 6kg är en aning tungt att bära. Första gången han fick gå i sand och han älskade det! Han och Icey sprang runt som tokar, lekte t.o.m med varann. Jax blev lite irriterad på Icey för att han inte hann med att springa efter honom och grymtade till lite, så söt!
 
Jax har även hälsat på hästar på ett ganska kort avstånd. Han var väldigt nyfiken, men när hästen rörde på sig blev han lite förvånad, backade lite och skällde tre små ynkiga skall. När hästen stod och åt igen fick han åter modet att gå fram igen.
 
Vi har även hunnit med att passivitetsträna i Karlstad igår. Vi beställde mat och satte oss ute för att titta på allt folk som passerade, bilar och motorcyklar som förde väsen, fåglar som retades med ynka 50cm avstånd och musik. Jag trodde han skulle fara runt och vilja hälsa på alla, Men allt gick super och han satt så duktigt bredvid oss.
 
 
Inkallningen med visselpipan går åt rätt håll också! I morse utan att säga hans namn och "kom hit" och sedan vissla i pipan, visslade jag enbart vissligen och han kom på en gång. Så glad att han börjar förstå.
 
 

Kommentarer
Postat av: Emilie, Cleo och Vix

Vad kul att allt går åt rätt håll! Han är så galet snygg lilljaxen :D

Svar: Slit är värt mödan :D Roligt att läsa din blogg också. Fnissar till lite ibland för Vix är så lik Jax ^^
Michaela Persson

2013-06-29 @ 16:46:46
URL: http://www.trampdyna.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0