Uppletande

Vi har haft några "tråkiga" dagar här hemma för att stilla lugnet ännu mera. Dock var mamma, syrran och vovvarna här under helgen en stund. Det var en nyttig lärdom för Jax att det inte bara är han som är i lägenheten. Vanligtvis släpper jag inte in andra hundar här hemma eftersom vi också har råttor. Ollie och Icey är dom enda som är djurvana av alla hundar vi känner.
Ollie och Icey börjar även acceptera Jax mer och mer.. Jax får klättra lite försiktigt på Ollies rygg och sova bredvid honom. Icey leker han med. Han är väldigt undergiven, till alla hundar han har träffat, och slickar hela tiden i mungipan på dom. Ganska skönt att han är såpas underlägsen, då slipper jag bråka med honom.
 
Vi har även stads-tränat lite mer, då vi firade Martins bror som bor i centrum av Karlstad. Jax är van att göra sina behov på gräs och i stan är det ganska dåligt med det, så han håller sig gärna. Snutten.
 
För någon dag sedan hittade Jax ett halvtrasigt underlägg till kastruller vid det höga gräset/buskarna hemma vid gräsmattan som någon hade slängt. Ohyfsat att slänga sådana saker i naturen men jag tog ifrån honom den och slängde tillbaka. Nu idag hittade han den igen och jag fick den av honom. Men nu bestämde jag mig för att jag skulle göra en rolig grej av detta, visade honom underlägget, sa "hämta" och kastade in den bland buskarna. Han har på senare tid hoppat in och lekt bland buskarna, är väl genen i aussien som sakta smyger fram. Han fick tag på underlägget igen, sprang ut som om han hade hittat världens skatt, haha. Ropade på honom, gav godis och berömde. Upprepade detta ungefär två ggr till. Han tyckte det var riktigt skoj, att göra en träning av det. Så det blir väl att satsa på Uppletande när han blir större! :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0