Spåra blod

Sist Jax fick leka med skanken var när han var drygt 9 veckor, och det var ingen tvekan för fem öre då. Idag fick han prova på nytt. Usch så läskig den var! Inte trodde jag han skulle tycka det som har varit så på. Dock släppte det efter en liten stund när vi satte oss ner bredvid och han fick i sin takt gå fram. "Åh, var det den smaskiga roliga grejen!", han greppa den och försökte springa i väg men kopplet stoppade honom. För att få upp ytterligare mer intresse så drog jag skanken efter mig och han fick jaga den. Han fick även se Martin gå bort med den dragnas efter sig en bit bakom busken halvt synlig. Sedan släppte jag på honom och han nosade på riktigt bra!
Redo för ännu en utmaning hade svärmor lagt ett drygt 15 meter långt blodspår till en ny skank. Lite osäker på vad han skulle göra, så matte fick visa. Det var lite obehagligt med blodet men det gick sakta framåt. Halvvägs framme fick han smak på några bloddroppar och andra vittringen på skanken greppa han den. Duktig för att aldrig ha haft blod med. (dock dålig bild, mobilbild).
 

Innan hundaktiviteten var jag till Ransäter tillsammans med Svärmor och Martins brors fru för att se dom ställa ut sina vovvar. Det gick väl som förväntat. Jax fick givetvis stanna hemma då han inte riktigt är i rätt ålder. Dock blev pengarna spenderade på leksaker, ben, sax, "låsstång", ben och PlaqueOff till mammas vovvar. Det är farligt att gå runt bland hundgrejer, då man vill ha med allt! Funderade på ett utställningskoppel i neon men tror det får vänta. Vill se och prova vad som blir bäst. En billig tyg-bur var även frästande, dock får det bli en sådan någon annan gång.
Fick mig ju en "låsstång" som jag så fint kallar det, till bilen. Så mitt problem med att kunna låsa bilen med bakluckan öppen är löst! Hur smidigt som helst! Två hakar på var deras sida på stången, en att haka i låskroken på kofforten och en i själva låset. På så vis är bilen "stängd". Asnöjd.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0