Skogsmulle och fotbollsproffs

Igår grejade vi med hundburen i stort sett hela dagen. Den som Martins far har gjort om från en bur för ca 70 cm höga hundar till en storlek som passar i Citroenen, och för Jax naturligtvis. Har väntat länge på att den ska bli klar, i snart över 2 månader. Men väntar man på något gott väntar man aldrig för länge.
Så igår finslipade Martin alla vassa kanter från svetsen och sprayade på färg. Jag målade bottenskivan och väggen i en färg som jag egentligen inte hade tänkt mig, men som var över från en annan målning och räckte ganska precis. Nu väntar vi bara på att allt ska torka ordentligt så är den färdig att sätta in sen! Senare mot kvällningen kanske!
 
Jax var med och lulla runt medan vi fixade. Tillslut la han sig ner bredvid bilen och somnade, på gruset. Hämtade en filt som han fick ligga på men nej då.. han bet i den en stund sedan somnade han bredvid den. Smutshund. Haha. Nyttigt att sova ute.
 
Igår trodde jag att det skulle bli båtväder idag, men icke då. Båtturen ner till ön får vänta någon dag till. Istället gick vi in till skogen och Jax fick leta upp oss. Gick sådär i början då jag och Martin missuppfatta varandra. Dock blev Jax oerhört taggad att försöka springa efter när han gömde sig. Jax fattade fort trots att skogen är en av de roligaste ställena att vara på. Efter 3-4 omgångar fick han busa av sig.
 

Springer mot husse som gömmer sig bakom trädroten.
 

 
I morse var det någon som hittade en fotboll. Den skulle bli lekt med. Nog kan han bära stackars bollen oxå!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0