Márten i Forshaga

Jag är så dålig på att uppdatera, men jag gör mitt bästa!
 
I dag och i morgon är det márten här hemma i Forshaga. Alltid ett bra tillfälle att träna bland folk, vara passiv, bli klappad och höra/vara med om massa konstiga ljud.
Svärmor och hennes Curly Finn följde med oss rundan runt bland stånden. Jax är oerhört glad i verkligen allt, menar allt. I början var han ivrig, skulle fram till det mesta. Folk som passerade tittade med leende läppar och utbrast "Åh vad söt". Vissa stod bara och tittade, andra frågade om dom fick hälsa. Sedan var det vissa som bara klappade honom utan att säga något. Det var lite störande, men efter en stund brydde han sig inte.
Han tvekade inte för något. Det var en soptunna som någon flyttade på som han stannade upp för, men fortsatte sedan. Självfallet kom det hundar ibland förbipasserande, han ville fram och hälsa men jag ville ha honom på avstånd. Han är ju så glad i hundar ändå.
Det är väldigt många som tycker att han är mjuk som bomull. "Men åh så mjuk!". Hihi, man kan bara le. Förvånansvärt många som frågar vad han är för ras. Vissa har frågat, "är det husky"... Dock blev jag väldigt glad när en äldre dam kom fram och frågade om han var en australian shepherd, YES. Hon kunde även Curly coated retriever. Kul när folk vet.
Nu sussar han gott. Men det dröjer väl inte länge förens det är full rulle igen!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0