Får inte nog av vatten!

Killen är så duktig, jämt. Jag kan aldrig se mig mätt på denna lilla livsgnista som verkligen är för perfekt. Okej, ibland har han sina jackartyg, men aldrig så man frågar sig, "varför skaffa jag mig valp". Jo, visst det har varit stunder som jag har tänkt så i början att man har blivit mer fängslad hemma, runt honom. Men, jag ångrar mig inte en sekund, varken valet av ras, uppfödare eller valp. Det kan inte bli mer perfekt!
Jag minns för ett år sedan, jag tänkte, "men gud, hur ska jag hitta min perfekta hund i denna rasen som är så spridd. Ska jag välja någon annan?". Jora, nu sitter jag här med mitt underverk.
 
Från det ena till det andra på tal om underverk... Jax fick sig lite nyttig miljöträning igår när vi var till storstaden Karlstad. Bredvid Martins firma finns det lite olika lantdjur som man kan hälsa på om man vill. Vi gick återigen till hästarna som vi hade varit hos innan. Den här gången var han inte alls rädd, tog lite större mod den här gången och nästan gick intill den söta ponnyn. Minigrisar fick han oxå hälsa på, ena suggan som kom fram var ungefär i hans storlek om inte mindre. Hon var väldigt intressant tyckte Jax så hon fick sig en puss. Hihi, söthund.
Vi stannade vid en Sibylla och där fick han sitta i bilen helt själv för att vila lite. Jätteduktig, sa ingenting. Tror han känner sig väldigt trygg i bilen. Därefter gick vi in på Arken zoo en snabbis. Oj, så många dofter! Orädd och skulle undersöka näst in till allt. Martin tog fram ett stort senben på ca 1 m (bara för att han är som han är, lite knäpp!) och visade Jax. Haha, stackarn blev lite ställd på hur stort det var.
Jag och Martin skulle gå på bio senare på kvällen så Jax fick stanna hos min syster. Han hade sovit hela tiden i soffan med henne. Han var lite extra tagen från i torsdags när han fick busa med Ambra. Han är väldigt lugn och sansad för att ha gjort så mycket dessa dagar.
 
För att få någon ro så har vi bara slappat idag i det fina vädret. Han har sovit, varit med oss ute på gårn och badat. Visst är det jobbigt att bara hänga med ute, men han har inte gjort någon större uppgift. Hade ut råttorna och kaninen som han fick titta lite på. Har kanske inte nämnt det tidigare, Jax lever ihop med fyra råttor. Dom är med oss hit till huset för att vi ska slippa åka fram och tillbaka till lägenheten. Han har tidigare hälsat på dom när vi har haft dom i famnen. När dom var ute i gräset fick han snällt sitta bredvid och iakta dom. Han vill gärna slicka och ta tassen på dom, annars behåller båda parters lugnet.
 
Den 8 augusti börjar även valpkursen! Bättre sent än aldrig. Ska bli himla kul!
 

Hjälpa husse att rensa botten var himlans kul. Dock vet jag inte om husse tyckte desamma... hihi.
 
 

Kommentarer
Postat av: Emilie, Cleo och Vix

Finaste Jaxen-vi fick verkligen toppenvalpar vi! :D

Svar: Helt klart! :D
Michaela Persson

2013-07-20 @ 21:42:24
URL: http://www.trampdyna.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0