Bli badad

Det är en grej han inte är förtjust i faktiskt. Detta var andra gången. Första gången blev lite hastig och oplanerad. Han fick några "stackars hund" uttryck av husse, så efter det tyckte han inte alls om att höra duschen. Detta var straxt innan han var 9v. Men med skarpa ord till husse om att han aldrig fick tycka synd om honom och åter igen träna från -2 in till badrummet till att kunna leka och inte bry sig om duschen när den var på. Nu är han snart 13v och han har inga som helst problem med duschen längre. Så jag provade att bada honom.
 
Muta med leverpastej, slängde ut det i badkaret och gav honom när jag blötte honom. Först ville han inte ha leverpastejen för det var så otäckt, men han släppte det väldigt fort dock. Lugn och bestämd är ett motto när man ska hålla på med obehagliga grejer för en hund, gäller alla djur.
Han vill gärna hänga över kanten, men icke. Tillslut när jag till sist stängde av tyckte han att det inte var några problem att stå där i. Han stod t.o.m still medan jag hämta en handduk, jätteduktig.
 
 
Som vanligt när han blir blöt får han världens fnatt, haha! Så roligt att se. Husses motorcykelkapell var oerhört roligt, men som han egentligen inte får bita i. Men det han inte vet, har han inget ont av! :D
Huvudet tvättade jag inte på honom för att inte göra det ännu mer obehagligare. Men det steget tar vi nästa gång!
 
Funderar på att ta en liten sväng till farmor och farfar senare. Dom blir så glada när hundarna hälsar på. Det var ju också ett tag sedan Jax var där, vid 10v. Here we come sausage!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Melinda

Åh så söt han är! :D

Svar: Aaw, många som säger ^^
Michaela Persson

2013-07-10 @ 13:38:16
URL: http://melinez.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0