Bada i älven

Klockan 13 väckte Jax mig. "Dags att gå upp nu, jag vill ut!" Blev förvånad över att jag fick sova såpas länge för honom när jag ändå hade gjort natten. Upp, göra frukost, iväg till Hundshopen för att köpa en ny fodersäck, nya ben och fästinghalsband. Dock vill jag inte ha något med gift i, så jag ska prova ett statiskt halsband, Tic-clip. Svindyr var den också när jag såg det sammanlagda summan. Så nu fasen om den inte verkar på honom!
Känner att jag behöver något mot fästingar på honom nu när vi snart ska bo på landet ett tag. Dom flesta gångerna när vi har varit där har han haft en fästing på sig. Två som har satt sig. Usch, vidriga kräk.
 
Ja, igår åkte svärföräldrarna mot England. Så nu tills i morgon får vi åka fram och tillbaka till huset för att mata djuren. Går ju även att passa på att bada i älven när det ändå är så himla fint väder!
 

I vanlig ordning är jag urusel på att ta med mig kameran, så det fick bli mobilkort.
Jax älskar verkligen vattnet! Han har flera gånger plumsat i ordentligt när han har haft lite för bråttom om drängt halva sig. Men inte har han men för det. Han kastar sig nästan i, hihi. Extra roligt är det när han får en dammy att hämta. Har sett att han har börjat plaska till med tassarna och sedan försöker fånga vattendropparna som blir. Haha! Mattes lilla busfrö.
 
Kunde inte hålla mig att väga honom när vi var där. Har tyvärr ingen våg hemma.
Vågen stannade på 7,2 kg och mankhöjden ligger på 35.5 cm. För drygt fyra dagar sedan vägde han 6,6 kg och 33,5 cm hög. Det börjar arta sig.
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin och Billy

Åh vad kul att han redan är badgalen :D Får jag länka din blogg i min länklista? =) vill gärna följa er =)

Svar: Ja gör så :D Du har väl också en sida, måste jag ju följa din!
Michaela Persson

2013-07-12 @ 07:17:26
URL: http://aktivaussie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0