Träna när som

Trots julfirande på olika håll och massa god mat där hjälp sedan behövs för att kunna röra på sig, har vi hunnit med ett viltspår och två timmars träning på klubben. Det har alltså varit väldigt fartfyllda dagar. Jax har varit så trött på kvällarna, men så sköönt!

Sist Jax fick ett spår på blod var han väldigt velig och tappade spåret nästan hela tiden. Han sneglade på mig flera gånger som om han frågande mig vart det gick. Ska inte säga att han har fått någon väldigt upplevelse på vad han ska spåra efter. Det går framåt och han hittar alltid klöven. Dock behöver han det här, "ahaa".
Igår fick han kortare spår, drygt 150 m med normalt mycket blod. Inget bloduppehåll dock men en halv vinkel kan man säga. Han började nosa i marken när vi kom allt närmare start men fick visa honom ordentligt innan han gav sig iväg ändå. Denna gång spårade han på riktigt bra. Dock går det inte lika fort med benen på blod som det gör på personspår. Liggtiden var ungefär fyra timmar.
Hedan efter ska jag visa honom starten tills jag märker att han tar det ordentligt, så småningom ska han få hitta det själv. Vi satsar ju på viltspårs kuppen i vår. Men först måste vi få ett godkänt anlagsprov.
I morgon blir det ett spår till. Vi får se hur det går.
 

Kontaktträningen går bättre och bättre för var gång. Skulle kunna starta nybörjare i rallylydnaden snart. Känns så himla roligt! Fortsättningen har vi t.o.m tränat lite på. Snurr och Stå sitter som ett smäck!
 

Bättre julklapp kan man inte få! Nu kommer det bli ännu mer och finare bilder med mitt nya objektiv, A17N2, istället för den lilla DX som hör till mina gamla Nikon D40. Stor skillnad! Nu kan jag suga mig som en svamp på närbilder!
 
Det bästa på gräddet - min älskling hamnade på väggen i förstorat format! Nu fattas bara vuxenbilden.
 

 

Kommentarer
Postat av: ywe

vilka fina tavlor!!!

2013-12-27 @ 19:20:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0