Nya friska tag

Förra veckan flög jag och sambon till London. Dagarna innan avresan flöt på och det gick enligt planerna. Jax skulle få bo hos "fajmoj" (svärmor) och dela leksakerna med Finn.
På tisdags kvällen övervägde jag mina tankar om kennelhosta på Jax. Mycket riktigt. Symptomen stämde in klockrent. Då var det bara att ställa in helgens utställning och hoppas på att ingen annan hundkompis skulle få det här besväret.
Som tur var hade han mycket lindrig hosta, ingen feber. Så vi lämnade Sverige med ganska bra samvete ändå.
 
Det är väl sådana här konsekvenser man får räkna med om man åker på hundmässor. Våran tripp till Norge för drygt 2 veckor sedan var garanterat boven till detta.
 
Inte mycket mer man kan göra tyvärr, än att vänta ut och vila. Så nu blir det inga roliga hundlekar på minst två veckor framåt. Jobbigt för husse och matte som får stå ut med klängandet istället! Hihi
 

Att jag skulle sakna mitt hjärta så mycket under fem dagar vi var borta trodde jag aldrig. Han är verkligen ljuset i livet!
Åtta veckor till åtta månader, som han blir nästa vecka, är en ganska lång tid men går alldeless för fort.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0