Dog-o-rama

Idag hade vi bokat hundhallen på Dog-o-rama i Alster. Två timmar med bara hundträning och fika tillsammans med svärmor, Nina och dogsen. Det kan inte bli roligare!! Att man inte gör detta oftare förstår jag inte...
 
Vi övade mest på att ta kontakt, följa föraren, mig. Så det blev lite blandat med "fot" och "sitt". Smaskigt godis hade jag till hands och en leksak med pip i. Pipleksaker är super att träna på honom. Han blir väldigt taggad men samtidigt behöver jag inte vela för mycket med honom för att han ska lyssna.
 

MyDog närmar sig med stormsteg och den mesta av träningen blev utställning. Jag har lite svårt med vilken ställning jag ska ha för att han ska stå som snyggast. Vill helst inte ta på honom för mycket, då får han svårare att koncentrera sig. Står jag framför honom vill han gärna ha benen så att de inte är parallella.
Och jag fattar inte att handlern kan se så j'vla sur ut jämt! Haha! Får sätta på mig en peruk för att dölja de som är under.
 
Rallyskyltarna tog svärmor med så det blev lite övning där också. Sista stunden var han hur duktig som helst! På så kort tid har han förstått med att sitta bredvid mig och följa mina händer och kropp.
 
Trött var han efter allt men han fick ligga en plats-liggning för första gången med Finn. En gång sittande och en gång liggande. Var helt över mig given när han låg kvar så länge som han gjorde utan att vi ens har tränat på det innan. Fick t.o.m hoppa till själv för att han skulle sätta sig upp igen. Snutten!
 

Andra gången gillt då matte var tvungen att ta sig ett kort på sin finaste!
 

Kommentarer
Postat av: Elin och Billy

Kul att träna i inomhushall! Och vad fin han är :D Vad spännande med MyDog, hoppas att det går bra!

Svar: De hoppas vi också på! :D
Michaela Persson

2013-12-19 @ 17:23:21
URL: http://aktivaussie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0