Såja, lugn.

I början av helgen som var, hade vi lite hyss för oss. Bl.a flyttade möbler hos Martins bror och var på kräftskiva hos min mamma. Det går alltid bra med Jax oavsett vad vi gör och är. Men denna början av en härlig helg blev lite för mycket för honom. Han har ganska svårt att slappna av i vissa situationer där det händer mycket runt om. Naturligt för en valp. Jo, det vet jag. Men denna gång vart han lite för jobbig. Just för att han inte fick sin vila timmarna innan då han röjde med leksakerna hemma.
Hemma hos mamma fick han sitta några fåtal stunder i bilen utanför för att få det lugnt och sova. Jag vet att jag bör träna på att vistas runt folk tills han lugnar sig. Men det var många som var där och en jättesnäll kastrerad hane, plus Ollie och Icey såklart. Så jag tyckte det var bäst att sätta honom i bilen ändå. Det var för mycket att börja med. Men han trivs väldigt bra i bilen och han kopplar av med en gång. Han kan vistas där ganska lång stund utan att säga något, runt 1,5 tim.
Han fick sin vila tillslut och när han fick komma in tuggade han på ben tillsammans med Tyson, som den kastrerade hanen heter. Så det slutade ändå ganska lugnt och bra.

Så det jag ska lägga mest krut på nu framöver är ren passivitet där han ska få lära sig att bara ligga och ha tråkigt. Mycket inkallning också i olika situationer.
 
I morgon blir han hela 20 veckor. Tiden går sjukt fort! Min lilla prins!
 

 
Nu de senaste dagarna har det bara varit vila. Inget annat, iaf första dagen. Samt lite pälsvård och hantering. Nu i helgen fick jag också papprena för utställningen som är på lördag. Var ju tvungen att träna lite inför det också. Usch så nervös jag kommer att vara!
Skogen var vi även till idag för att plocka lite blåbär. Sådan matte, sådan hund! Vi båda är galna i bär! Haha. Jax var inte mer än tre meter ifrån mig och han satt mesta dels av turen där jag skulle plocka och väntade på att jag skulle mata honom. Hade nästan oturen att bärena flög ut ur burken när en galning sprang rakt på mig. Han är för söt! Så nu ska jag smaska lite blåbärskräm!
 
 

Kommentarer
Postat av: Julia

Så sjukt söt! <3

2013-08-27 @ 15:24:43
URL: http://teamcrazypaws.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0