Förberedelser

Fredag och ledig från jobbet. Skönt. Dock är det mycket att göra ändå.
I morgon ska vi till Örebro på utställning. Sambon ska vara mitt mentala stöd och han ska även agera fotograf. Hihi, nått dugligt måste man ha sin pojkvän till! Därefter blir det väl lite valp-bus mellan syskonen. Sedan drar vi vidare till Hallsberg till min goda vän, som är min andra hälft i princip. Det blir en långhelg med massa kul, så ikväll ska det packas lite smått.
 
Jax är nybadad och fin, fluffig som få! Dock har jag inte använt fönen då vi inte har tränat nått med den. Det får bli längre fram när vintern smyger sig fram. Nu får det bli handduken, borsten och lekruset som är "fönen".
 
Ringde veterinären och bokade tid nästa vecka för några utslag han har fått på bröstet. Inget som stör på utställningen, förhoppningsvis. Han kan vara där och slicka ibland då det förmodligen kliar, dock är det nog inget att vara extra orolig för (hoppas jag!). Han är ju sitt galna, vanliga jag för övrigt.
 
Här om dagen övade vi lite på att springa i "ringen" och stå stilla. Jag tror vi känner oss redo för fight. Dock känner jag mig inte riktigt bekväm i hur jag snyggast ska ställa honom. Det får jag klura lite på.
 

Det är väl ändå tur att de inte ska bedöma föraren! För då hade vi nog inte fått komma tillbaka! xD
 
Innan ringträningen gjorde vi lite "följ mig" så jag fick upp hans kontakt lite. Vad mer kan jag säga än att han är superduktig och att det är en fröjd att träna med honom, mycket will to please!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maritha

Han ser jättefin ut !Ska bli kul att träffas!

Kram

2013-08-30 @ 13:38:37
URL: http://bellagotto.se
Postat av: Emilie, Cleo och Vix

Det ser ju supersnyggt ut! LYCKA TILL!
/ Den okunnige

Svar: Tack, hihi! :D
Michaela Persson

2013-08-30 @ 14:40:29
URL: http://www.trampdyna.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0